Nieuws

Ruim €10.000 met sponsorloop voor Oekraïne

De vrijdag voor de meivakantie begon de dag met een feestelijk ontbijt in het kader van de Koningspelen. Na het samen zingen van het themalied vertrokken de kinderen naar het Ripperda terrein voor de sponsorloop voor Oekraïne. Wat een inzet!

[groep 1/2B] Wij gaan kamperen!

Deze week was het zo ver: we openden het nieuwe thema. Juf Nienke had op Koningsdag een tent gekocht zodat ze binnenkort een keertje kon gaan kamperen, maar wist niet hoe hij in elkaar moest. Konden de kinderen misschien helpen? Dit lieten ze zich geen twee keer zeggen. Iedereen hielp en de tent stond al snel in elkaar.

[Groep 7] Herdenkingsdienst

De kinderen van groep 7 hebben een prachtige herdenkingsdienst geleid. Vanaf begin tot eind hebben zij dit zelf geregisseerd en aangekleed.

[groep 8b] Druk in de wereldsteden

We zitten druk in de wereldsteden. We hebben feitjes en overeenkomsten ontdekt. Inmiddels hebben de kinderen een plattegrond van hun eigen stad ontworpen en een naam bedacht. Op ontdekking over de vlaggen, en dan vooral de Nederlandse vlag. Waarom deze kleuren?

[groep 1/2B] Dieren, dieren, dieren

Ons thema draait op volle toeren, en wat zijn de kinderen enthousiast! We praten, onderzoeken, knutselen , tekenen , zingen, bouwen en spelen. En……we hebben zelfs de hond uit gelaten en bezoek gehad van een poes!

[groep 5] Kasteelheer Simon Ter Plaatse der Haarlemmigheid

Vorige week ontvingen de kinderen een brief van Kasteelheer Simon Ter Plaatse der Haarlemmigheid. Hij was verheugd om hen te mogen benoemen tot zijn horigen. Ze moeten een kasteel voor hem bouwen, in ruil voor zijn bescherming, voedsel en onderdak.

[groep 3] Bezoek aan slot Assumburg

Vandaag brachten we een bezoek aan slot Assumburg. We speurden in groepjes naar details op het kasteel en in de kasteeltuin. Ook mochten we een ronde lopen in het kasteel, dat nu een hostel is.

[groep 1/2B] Code oranje!

Oei, gisteren was het code oranje! De kinderen komen dezer dagen vol verhalen binnen. Wat leren we veel over het weer. Gisteren wilde ik starten met het onderwerp 'regen', maar toen kwam storm Corrie tussendoor gewaaid! We hebben het dus even over een andere boeg gegooid.

[groep 3] Vogels lokken

We willen graag vogels spotten, in onze vogelspothoek. Maar er valt tot nu toe niet echt wat te spotten.. wat nu? We hebben gelezen hoe je vogels in je tuin kunt krijgen en wat ze lekker vinden. Daarna lazen we (best pittige!) teksten over hoe zelf vogelvoer te maken.

[groep 8] Kerst!

Vanochtend hebben we alle ouders uitgenodigd via Google Meet om samen het kerstontbijt te openen in de klas. Dat zorgde voor een hoop gezelligheid in de klas.

[groep 3] Sinterklaas op bezoek!

Vanochtend hebben we sint buiten opgewacht. Hij kwam in een stoere bak naar onze school! Daarna hebben we in de kring een spel met dobbelsteen gespeeld. Toen mochten we naar de gymzaal samen met groep 4. We zongen voor Sint en zijn pieten. Ook deden we een toneelstukje.

[groep 4] Goede gesprekken

We starten de dag met stillezen. De kinderen kiezen hiervoor een boek uit de schoolbibliotheek, passend bij hun niveau. Om boeken te promoten en kinderen gemotiveerde lezers te maken krijgen ze regelmatig vooraf een opdracht.

[groep 7] Het is oogsttijd in groep 7

Op donderdagmiddag lopen we, onder begeleiding van een aantal ouders en meester Noël, naar de schooltuinen. De kinderen voelen zich er inmiddels thuis. (..) Ik voel me bevoorrecht dat ik erbij mag zijn als het gezegde: "Wat je zaait zul je oogsten", in letterlijke én figuurlijke zin van het woord bewaarheid wordt!

[groep 1/2A] Sinterklaas is in het land, en dat is te merken

Sinterklaas is in het land, en dat is te merken... Wat een enthousiasme, nieuwsgierigheid en verwachting vult ons hart en hoofd.

[groep 5] Lekker snuffelen in de themaboeken

Wat is het toch leuk om in boeken te snuffelen. We komen zoveel leuke weetjes tegen! Wist je dat…… je 20 spieren gebruikt bij het lachen?

[groep 7] Wat weten we al over ons onderwerp?

Twee weken geleden zijn we gestart met een aantal oriënterende activiteiten. Zo hadden we een begrijpend leestekst over hoe roken is ontstaan. We maakten er een tijdbalk van. We onderzochten of onze pauze-snack wel gezond was en boetseerden mensfiguren om te ontdekken dat verhoudingen in je lijf best ingewikkeld zijn.

[groep 3] Op ontdekking

Deze week gingen we op ontdekking. Op ontdekking in boeken over de kapper, op ontdekking naar de materialen die horen bij een kapsalon en op ontdekking naar zelf de rol van kapper of klant aannemen.

[groep 3] Start na de vakantie

Dinsdag kwamen de kinderen vol enthousiasme weer op school. Ze zaten vol verhalen en wilden dit met elkaar delen. Daar hebben we ruim de tijd voor genomen. Ook ik had uiteraard mijn verhaal. Ik was zo druk geweest dat ik niet meer de kapper kon...

[groep 6] Worden wat je wil

Vanochtend was YouTube Sean Demmers in de groep om te vertellen over zijn beroep en wat het allemaal inhoudt! Dit vanwege ons thema 'worden wat je wil'.

[groep 1/2A] Wij werken met het thema: Ik rij op de fiets

Verschillende kinderen hebben hun fiets al geshowd in de klas. Leuk om van alle kinderen de fiets te zien en samen te bekijken wat er allemaal op en aan zit. De fietslift die nu is gemonteerd in de fietswerkplaats kon direct gebruikt worden.

[groep 4] De opa van Sofie

Vandaag was automonteur Sjaak hier, de opa van Sofie.

[groep 1/2B] Opening van het thema 'Wij vieren feest'

Vandaag vond er weer een startactiviteit plaats voor de opening van ons thema. Ik legde uit aan de kinderen: 'Ik heb drie zakjes snoep gekocht om uit te delen op de avond van Sint Maarten maar kan niet kiezen welke het lekkerste is.'