Dieren, dieren, dieren

Ons thema draait op volle toeren, en wat zijn de kinderen enthousiast! We praten, onderzoeken, knutselen , tekenen , zingen, bouwen en spelen. 

En……we hebben zelfs de hond uit gelaten en bezoek gehad van een poes!


N. en M. hadden hun hond mee naar school. Na een praatje en kennismaken met de honden hebben we ze een stukje uitgelaten en mochten ze nog even spelen op het plein. Vandaag was Mel, de poes van M. in de klas.Mel liep mooi door de klas, en M. kon van alles laten zien en vragen beantwoorden.

Wat een feest allemaal! Vragen die naar boven komen onderzoeken we. Onze nieuwe vraag is: Wat is de ‘taal’ van de kat? Hoe merk je dat er iets is, en hoe maakt hij iets duidelijk? 


Onze dierenwinkel is ook geopend, en er is van alles te koop! En we hebben een plannetje voor als je in de dierenwinkel aan het werk bent. We maken de hokken schoon , voeren de dieren, lappen de ramen, groeten de klanten, verkopen , geven advies, rekenen af. Heel wat werk dus! 

Ook is het weer gezellig om de ouders eindelijk in de school te kunnen ontvangen. Fijn, weer even een blik in de klas, of een klein praatje bij de deur. We houden jullie natuurlijk ook nog steeds via de blog op de hoogte. 

Voor nu een fijn weekend!
Nienke en Esther

Ander nieuws

Ruim €10.000 met sponsorloop voor Oekraïne

De vrijdag voor de meivakantie begon de dag met een feestelijk ontbijt in het kader van de Koningspelen. Na het samen zingen van het themalied vertrokken de kinderen naar het Ripperda terrein voor de sponsorloop voor Oekraïne. Wat een inzet!

[groep 1/2B] Wij gaan kamperen!

Deze week was het zo ver: we openden het nieuwe thema. Juf Nienke had op Koningsdag een tent gekocht zodat ze binnenkort een keertje kon gaan kamperen, maar wist niet hoe hij in elkaar moest. Konden de kinderen misschien helpen? Dit lieten ze zich geen twee keer zeggen. Iedereen hielp en de tent stond al snel in elkaar.

[Groep 7] Herdenkingsdienst

De kinderen van groep 7 hebben een prachtige herdenkingsdienst geleid. Vanaf begin tot eind hebben zij dit zelf geregisseerd en aangekleed.

[groep 8b] Druk in de wereldsteden

We zitten druk in de wereldsteden. We hebben feitjes en overeenkomsten ontdekt. Inmiddels hebben de kinderen een plattegrond van hun eigen stad ontworpen en een naam bedacht. Op ontdekking over de vlaggen, en dan vooral de Nederlandse vlag. Waarom deze kleuren?