De scholen zijn weer begonnen

Deze week gingen we op ontdekking. Op ontdekking in boeken over de kapper, op ontdekking naar de materialen die horen bij een kapsalon en op ontdekking naar zelf de rol van kapper of klant aannemen.

We hebben in boeken gekeken en gelezen over het werk van de kapper. Ook hebben we ontdekt wat een kapper allemaal voor je kan doen. Van deze mogelijke coupes hebben we posters gemaakt die nu hangen in de kapsalon. Bij het rollenspel werden deze al gebruikt. 'Ik wil er graag uitzien als deze vrouw met krullen, kan dat?'.

We leerden de materialen goed en voorzichtig gebruiken. De kinderen weten goed met welke scharen 'geknipt' mag worden en hoe je op een goede manier met haarlak kan spuiten.

Het spel in de kapsalon is ook goed voor het vertrouwen van elkaar. De kapper komt dichtbij de klant, we zitten aan elkaars haren. We moeten goed naar elkaar luisteren, wat willen we en wat juist niet.

Ook is er al veel echt geknipt in de kappoppen en barbies. Ook hier genieten de kinderen enorm van!

Tenslotte in deze blog ook een klein dankwoord voor het Nova College, richting kappersopleiding en Selfline kappersopleiding . Van hen kregen we ontzettend veel echte kappersmaterialen geschonken en te leen.

Juf Sarin,
Groep 3


Ander nieuws

Ruim €10.000 met sponsorloop voor Oekraïne

De vrijdag voor de meivakantie begon de dag met een feestelijk ontbijt in het kader van de Koningspelen. Na het samen zingen van het themalied vertrokken de kinderen naar het Ripperda terrein voor de sponsorloop voor Oekraïne. Wat een inzet!

[groep 1/2B] Wij gaan kamperen!

Deze week was het zo ver: we openden het nieuwe thema. Juf Nienke had op Koningsdag een tent gekocht zodat ze binnenkort een keertje kon gaan kamperen, maar wist niet hoe hij in elkaar moest. Konden de kinderen misschien helpen? Dit lieten ze zich geen twee keer zeggen. Iedereen hielp en de tent stond al snel in elkaar.

[Groep 7] Herdenkingsdienst

De kinderen van groep 7 hebben een prachtige herdenkingsdienst geleid. Vanaf begin tot eind hebben zij dit zelf geregisseerd en aangekleed.

[groep 8b] Druk in de wereldsteden

We zitten druk in de wereldsteden. We hebben feitjes en overeenkomsten ontdekt. Inmiddels hebben de kinderen een plattegrond van hun eigen stad ontworpen en een naam bedacht. Op ontdekking over de vlaggen, en dan vooral de Nederlandse vlag. Waarom deze kleuren?