Schoolkamp: een verslag van Quint!

Dag een

Om 8.30 moesten we de spullen inleveren, zoals matje, slaapzak, kussen, kleren. En om 8.45 gingen we weg en werden we uitgezwaaid door school en ouders. We gingen twee rondjes om de school. Ik fietste met Roel. Om 11.15 waren we bij de surfles. We gingen omstebeurt. Eerst de jongens en daarna de meisjes. Bij ons ging het regenen en het hagelde een beetje, maar ik, Roel, Matteo en Tygo bleven er in tot dat de tijd op was. Toen gingen we naar het kamp en de spullen uitpakken. Ik lag naast mijn vrienden. We deden spelletjes: papieren vliegtuig, zeg geen ehhhh, en met een blinddoek een pion omgooien. En in de avond gingen we een kampvuur maken en nog een speurtocht doen. Om 00:00 begonnen we en we eindigden om 01:15. En toen gingen we slapen.

Dag twee

We gingen opstaan en ontbijten. Toen gingen we zwemmen in een zwembad. We bleven maar een uurtje en kregen we te eten. En toen gingen we weg en moesten we naar Egmond om een ruil spel te doen. Het was leuk, maar niemand wou ruilen. Ik heb een waterpistool gekocht maar die is stuk gegaan. Toen gingen we een casino na doen. Ik heb veel gewonnen. Daarna was de bonte avond. Het was heel gezellig. En toen nog kampvuur en daarna gingen we slapen.

Dag drie

We gingen inpakken. Dat duurde even en toen moesten we inladen. Daarna deden we nog een paar spelletjes: kurkschieten, spelling estafette, suikertoren. En toen moesten we fietsen. En we kregen een waterijsje. Het was heel gezellig.

En toen gingen we naar huis! Doei!

Quint - groep 8

Ander nieuws

[groep 1/2] Samen een brood bakken

Met een beetje hulp van de broodbakmachine en het recept 'het lekkerste wit brood van de bakker' is het ons gelukt om een echt brood te maken. Wat hadden we allemaal nodig? Dat kunnen de kinderen van groep 1/2b je vast haarfijn uitleggen.

[groep 6] Cultuur en klotsende oksels

Een introductie op de tekst 'het begin van kleding', belicht een deel van onze Christelijke cultuur. Waarin Adam en Eva als scheppingen van God zich bedekken uit schaamte. Op mijn vraag waarom ze dat zouden doen komen er verschillende ideeën: "Wat je ook ziet, niet m'n piep" en "Ik loop hier niet op het naaktstrand", "Het is camouflage" Maar ook: "Waar moet je je nou voor schamen?"

[groep 3] Leert programmeren!

"Dit is Blue Bot, een robot die precies doet wat jij zegt." De kinderen komen onmiddellijk om de tafel staan waar een mat ligt met vakken waarop het alfabet staat afgebeeld. We bekijken met elkaar de knoppen.

[groep 6] Bouwen in de toekomst!

Gisteren hebben we de tentoonstelling ‘Bouwen in de toekomst’ gehad en daarmee ons architectuur thema afgerond. Het was gezellig druk met het bezoek van ouders en leerlingen uit groep 7.