Schoolkamp: een verslag van Quint!

Dag een

Om 8.30 moesten we de spullen inleveren, zoals matje, slaapzak, kussen, kleren. En om 8.45 gingen we weg en werden we uitgezwaaid door school en ouders. We gingen twee rondjes om de school. Ik fietste met Roel. Om 11.15 waren we bij de surfles. We gingen omstebeurt. Eerst de jongens en daarna de meisjes. Bij ons ging het regenen en het hagelde een beetje, maar ik, Roel, Matteo en Tygo bleven er in tot dat de tijd op was. Toen gingen we naar het kamp en de spullen uitpakken. Ik lag naast mijn vrienden. We deden spelletjes: papieren vliegtuig, zeg geen ehhhh, en met een blinddoek een pion omgooien. En in de avond gingen we een kampvuur maken en nog een speurtocht doen. Om 00:00 begonnen we en we eindigden om 01:15. En toen gingen we slapen.

Dag twee

We gingen opstaan en ontbijten. Toen gingen we zwemmen in een zwembad. We bleven maar een uurtje en kregen we te eten. En toen gingen we weg en moesten we naar Egmond om een ruil spel te doen. Het was leuk, maar niemand wou ruilen. Ik heb een waterpistool gekocht maar die is stuk gegaan. Toen gingen we een casino na doen. Ik heb veel gewonnen. Daarna was de bonte avond. Het was heel gezellig. En toen nog kampvuur en daarna gingen we slapen.

Dag drie

We gingen inpakken. Dat duurde even en toen moesten we inladen. Daarna deden we nog een paar spelletjes: kurkschieten, spelling estafette, suikertoren. En toen moesten we fietsen. En we kregen een waterijsje. Het was heel gezellig.

En toen gingen we naar huis! Doei!

Quint - groep 8

Ander nieuws

[groep 1 t/m 4] Een zonnige en geslaagde sportdag!

Wat een geslaagde sportdag was het vandaag! Het zonnetje scheen volop en het weer kon niet beter voor een dag vol sport en spel. De kinderen hebben enorm veel plezier gehad en waren fanatiek bezig met de verschillende leuke en uitdagende oefeningen.

[Groep 2/3] Op verkenning met ons nieuwe thema

We hebben een kijkplaat over het restaurant, pen en papier. Er blijkt al veel voorkennis over het tafeldekken. Mooi om te zien hoe de woordenschat ontwikkelt: de één weet al 'bestek' en de ander benoemt de losse onderdelen. Grappig dat er vooral veel uit de kinderen komt over het restaurant vanuit gast perspectief. Logisch, want dat is hun belevingswereld. En dat biedt ons kans om juist te verdiepen op de rol van kok.

[Groep 7] Schooltuinen: wat was alles hard gegroeid!

Vandaag zijn we naar de schooltuinen geweest. De kinderen mochten oogsten uit hun eigen tuintjes, en ze kwamen terug met een mooie verzameling afrikaantjes, palmkool en bieslook.

We zijn weer begonnen!

Van harte welkom allemaal in het nieuwe schooljaar!