Gitaarlessen toegevoegd aan muziekles

Vandaag vond er weer een startactiviteit plaats voor de opening van ons thema. Ik legde uit aan de kinderen: 'Ik heb drie zakjes snoep gekocht om uit te delen op de avond van Sint Maarten (bij mijn eigen voordeur) maar kan niet kiezen welke het lekkerste is. Willen jullie mij - middels een reis langs de zintuigen- helpen kiezen welke snoepjes het worden?' 'Geen probleem' , was de algemeen geldende mening 😆.

  • Eerst bekeken we de verpakkingen: welke ziet er het leukst uit? En welke snoepjes zien er het lekkerst uit?
  • Vervolgens roken we eens aan de zakjes en de snoepjes: welk snoep rook het lekkerst? Ruikt het naar het fruit waar het op lijkt?
  • Hoe voelt het snoep in je handen? Hoe zal het in je mond aanvoelen? Hard/zacht/taai/knapperig/meelderig?
  • Hoe klinkt het snoep als je ermee op de tafel tikt? Is het hard of zacht?
  • En tot slot (hé hé juf... eindelijk, na een hele hoop gepraat) mocht er geproefd worden. Ogen dicht..wat voel je op je tong? Hoe smaakt het? Zoet/zuur/zout/bitter.

Het eindoordeel was nog niet makkelijk. Er waren snoepjes die er lekkerder uitzagen dan dat ze smaakten, en omgekeerd. Conclusie: 2 winnaars: de perziken en de AH banaantjes kregen beide evenveel stemmen. De kersensnoepjes werden helaas weggestemd.

Dus wat gaat juf morgen doen? Juist ja, boodschappen. Want de snoepjes die over waren, hebben de middag in de personeelskamer helaas niet overleefd.

En daarna tanden poetsen op school. Ook dat was een feest!

Juf Nienke,
Groep 1/2B

Ander nieuws

Ruim €10.000 met sponsorloop voor Oekraïne

De vrijdag voor de meivakantie begon de dag met een feestelijk ontbijt in het kader van de Koningspelen. Na het samen zingen van het themalied vertrokken de kinderen naar het Ripperda terrein voor de sponsorloop voor Oekraïne. Wat een inzet!

[groep 1/2B] Wij gaan kamperen!

Deze week was het zo ver: we openden het nieuwe thema. Juf Nienke had op Koningsdag een tent gekocht zodat ze binnenkort een keertje kon gaan kamperen, maar wist niet hoe hij in elkaar moest. Konden de kinderen misschien helpen? Dit lieten ze zich geen twee keer zeggen. Iedereen hielp en de tent stond al snel in elkaar.

[Groep 7] Herdenkingsdienst

De kinderen van groep 7 hebben een prachtige herdenkingsdienst geleid. Vanaf begin tot eind hebben zij dit zelf geregisseerd en aangekleed.

[groep 8b] Druk in de wereldsteden

We zitten druk in de wereldsteden. We hebben feitjes en overeenkomsten ontdekt. Inmiddels hebben de kinderen een plattegrond van hun eigen stad ontworpen en een naam bedacht. Op ontdekking over de vlaggen, en dan vooral de Nederlandse vlag. Waarom deze kleuren?