Sinterklaas is in het land, en dat is te merken...

Wat een enthousiasme, nieuwsgierigheid en verwachting vult ons hart en hoofd.

We volgen ook in de klas het Sinterklaasjournaal waar weer veel mysteries voorbijkomen; wie heeft onze slinger weggehaald uit de klas, waarom hoort Luisterpiet de chocoladepiet wel en de andere pieten niet? Veel stof om over na te denken en over te praten met elkaar.

Ondertussen zingen we Sinterklaasliedjes en werken we aan onze eigen instrumenten met juf Hortense. We hebben al een keer gerepeteerd als muziekband (zie filmpje), zodat we misschien wel voor Sinterklaas kunnen optreden als hij op school komt.

Om Ozosnel, die vandaag jarig is, te feliciteren hebben we mooie verjaardagskaarten gemaakt die de juf op de post heeft gedaan. Boris zag in het Sinterklaasjournaal zijn kaart zelfs hangen in de stal van Ozosnel!


We hebben onze verlanglijstjes die we gebruiken in de klas al gemaakt. Deze doen we in onze schoenen als we in de huishoek spelen en onze schoen zetten. Sint en zijn twee pieten komen ze ophalen als we slapen en pakken daarna cadeautjes voor ons in. Op pakjesavond komen ze die langsbrengen in ons mooi versierde huis, waar we ze trakteren op taartjes en pizza. Sinterklaas schrijft ondertussen in zijn Grote Boek nog alle leuke dingen op die hij in de klas ziet. Het is een soort opstekerboek. Sint leest dan in de kring aan ons voor wat hij allemaal gezien heeft.

Om de klas nog gezelliger te maken, zijn we een lange slinger aan het maken van geknipte stroken die we aan elkaar plakken. De slinger hangt voor het raam en kan nog veel langer worden.

De gang versieren we met prachtige verftekeningen van Sint en Piet.

Deze week hebben we ook nog twee nieuwe kinderen in de klas gekregen: Olivia en Anna. Wat gezellig dat zij er zijn! Jammer genoeg waren er ook veel zieke kinderen deze week. We hopen dat iedereen zich snel weer beter voelt en weer naar school kan komen.

Fijn weekend allemaal en tot volgende week!

Juf Nienke
Groep 1/2A

Ander nieuws

[groep 4] Goede gesprekken

We starten de dag met stillezen. De kinderen kiezen hiervoor een boek uit de schoolbibliotheek, passend bij hun niveau. Om boeken te promoten en kinderen gemotiveerde lezers te maken krijgen ze regelmatig vooraf een opdracht.

[groep 3] Op ontdekking

Deze week gingen we op ontdekking. Op ontdekking in boeken over de kapper, op ontdekking naar de materialen die horen bij een kapsalon en op ontdekking naar zelf de rol van kapper of klant aannemen.

[groep 3] Start na de vakantie

Dinsdag kwamen de kinderen vol enthousiasme weer op school. Ze zaten vol verhalen en wilden dit met elkaar delen. Daar hebben we ruim de tijd voor genomen. Ook ik had uiteraard mijn verhaal. Ik was zo druk geweest dat ik niet meer de kapper kon...