Afsluiting met het thema met ouders erbij in ons Spelletjescafe!

Binnen ons huidige thema 'spellen' hebben onze leerlingen de afgelopen tijd zelf in groepjes een spel bedacht. Het zelf bedenken van een spel gaat verder dan het begrijpen van de regels. Het vraagt om creativiteit, kritisch denken en probleemoplossende vaardigheden. Ze hebben niet alleen geleerd hoe spellen werken, maar ook waarom ze werken. Ze moesten nadenken over doelen, regels en hoe anderen betrokken konden worden.

Daarnaast stimuleerde het onderlinge samenwerking en communicatie. Het delen van ideeĆ«n, luisteren naar elkaar en beslissingen nemen als groep is niet altijd even makkelijk. Dit alles past perfect in ons ontwikkelgericht onderwijs (OGO), waar leren niet alleen draait om het onthouden van feiten, maar om het opbouwen van begrip door ervaring. 

Vanmiddag hebben we ons thema over spelletjes afgerond met een spelletjescafĆ©. Het was heel erg gezellig en de opkomst was enorm. Dank allen voor het komen! We hebben echt een heel leuk thema gehad. Er is fantastisch samengewerkt en alle kinderen hebben bijgedragen aan super leuke en mooie spellen. We hebben er echt van genoten!

Ander nieuws

Avondvierdaagse 2024!

Wat een ge-wel-di-ge avondvierdaagse weer! We liepen door achtereenvolgens Caprera, bij de Oosterplas en sloten af bij Duin- en Kruidberg. Middenin de natuur dus!

[groep 4] Wij werken in de theaterwerkplaats

We hebben een deel van het echte podium de klas in gesjouwd zodat we er nog meer plezier in krijgen. Hoe leuk om nu, binnen de veiligheid van je eigen groep te mogen oefenen in optreden. Ze hebben vandaag allemaal op het podium gestaan!

[groep 7] Schoolvoetbal toernooi!

Vrijdag 24 juni deed groep 7 van de Werkschuit mee met het schoolvoetbaltoernooi!

[groep 1/2] Start thema 'Ridders en Kastelen'

Het avontuur begon op een doodgewone dinsdagochtend, toen er plots een mysterieuze brief opdook in de klas. De afzender? Don Frederik, de bewoner van het kasteel in de kweektuin.