Creatief spelontwerp - groep 6 aan de slag!

We zijn deze week begonnen met startactiviteiten voor een nieuw thema, en dat heeft alles te maken met spellen. We hebben namelijk een vraag gekregen van het boardroom cafe, dat is een cafe waar je spellen kunt spelen: kunnen jullie meedenken want we hebben te weinig voor kinderen! Daar moeten we meer over weten. 

We gaan ze een brief schrijven en waarschijnlijk binnenkort maar eens even een kijkje nemen. Ondertussen zijn de eerste spel ontwerp activiteiten begonnen. Er worden onmiddelijk de meest fantasierijke spellen gemaakt. Kunnen ze dit al gebruiken of komt er eigenlijk meer bij kijken?

De kinderen weten dat we best eens mooie dingen zouden kunnen gaan maken, maar hoe dat weten ze nog niet. Wij wilden alvast inventariseren wat voor talent we onder ouders hebben: Zijn er vaders en moeders die handig zijn met hout, wellicht iets weten over spellen maken, connecties hebben .... laat het ons weten!

Binnenkort volgt er een uitje naar het Boardroom spellencafe.

Ander nieuws

[Groep 2/3A] Hoe zit een schoen in elkaar?

Luuks moeder werkt voor een sportschoenen merk en heeft de kinderen verteld over hoe een schoen gemaakt wordt. Ze had interessante materialen mee. Zoals 2 plakken gel. De gel zit in een schoen om te zorgen voor een goede demping. Als je er een ei op laat vallen, gaat deze niet stuk. Dat was een mooi proefje!

Schoen gezet, maar... niets erin?

Dinsdagmiddag mochten de kinderen hun schoen zetten. Vol verwachting kwamen ze op woensdagochtend de klas binnen. Maar... er zat niets in de schoen? Er was wel een brief van Sinterklaas. De pieten hebben de cadeautjes verstopt! Na tot 10 geteld te hebben mochten de kinderen van Sinterklaas zoeken. Wat een enthousiasme! 1 jongen vond er 1 en gaf deze aan een vriendinnetje. Zelf ging hij verder zoeken. De laatste was heel moeilijk te vinden. Iedereen hielp mee om te zorgen dat het het laatste kind een cadeautje had. Prachtig! En daarna lekker smullen!

[Groep 2/3A] Op bezoek in de schoenenwinkel

Maandag brachten we met groep 2/3A een leerzaam bezoek aan schoenenwinkel Van Haren, als onderdeel van het huidige onderbouw thema 'de schoenenwinkel'. De kinderen hebben heerlijk kunnen rondkijken: welke schoen is het grootst? Welke schoen vind jij mooi? Welke schoen zou jij niet willen dragen? Hoe staan de schoenen in de winkel opgesteld? Je ziet 1 schoen, waar is die andere? Hoeveel kosten de schoenen? Hoe ziet het magazijn eruit? Welke maat heb jij en hoe kun je dit meten? Echt een kijkje in de dagelijkse praktijk.

[Groep 1/2a] Passen en meten

De Sint wil graag nieuwe schoenen bij zijn nieuwe pak. Maat 42 heeft hij. We bekijken onze eigen schoenmaat en zo weten we ook welke schoen wel of niet past. Schoenen worden in schoenendozen gedaan. Soms past het en soms niet. Ze zijn druk met passen en meten en de begrippen groot, groter, te klein, te breed en smal vliegen juf om haar oren.