Code oranje!

Oei, gisteren was het code oranje! De kinderen komen dezer dagen vol verhalen binnen.

Wat leren we veel over het weer. Gisteren wilde ik starten met het onderwerp 'regen', maar toen kwam storm Corrie tussendoor gewaaid! We hebben het dus even over een andere boeg gegooid. Dus snel vliegers gemaakt van plastic tasjes, en hup, naar buiten! We keken het jeugdjournaal en zagen de gevolgen van de storm op verschilende plekken in Nederland. We leerden wat een windvaan is en hebben er één opgehangen op het schoolplein. 

Daarnaast doen 2 kinderen elke dag een weeronderzoekje waarbij ze onderzoeken wat de temperatuur buiten is, of er neerslag is, hoe hard het waait en hoe de lucht eruit ziet. Hun bevindingen mogen ze aan het eind van de dag presenteren in de afsluitende kring. Gisteren hebben M. en F. dat gedaan, vandaag was de beurt aan H. en J. 

Vandaag hebben we ook gelezen over windkracht, bij 0 is er geen wind en bij 8 waai je zelf weg, en alles daartussen natuurlijk. Ook keken we naar de kaart van Nederland met daarop de windkracht.

Vandaag hebben we ook nog een regenmeter geïnstalleerd, hopelijk boeken we succes vannacht!

Groetjes juf Nienke,
Groep 1/2B

Ander nieuws

Ruim €10.000 met sponsorloop voor Oekraïne

De vrijdag voor de meivakantie begon de dag met een feestelijk ontbijt in het kader van de Koningspelen. Na het samen zingen van het themalied vertrokken de kinderen naar het Ripperda terrein voor de sponsorloop voor Oekraïne. Wat een inzet!

[groep 1/2B] Wij gaan kamperen!

Deze week was het zo ver: we openden het nieuwe thema. Juf Nienke had op Koningsdag een tent gekocht zodat ze binnenkort een keertje kon gaan kamperen, maar wist niet hoe hij in elkaar moest. Konden de kinderen misschien helpen? Dit lieten ze zich geen twee keer zeggen. Iedereen hielp en de tent stond al snel in elkaar.

[Groep 7] Herdenkingsdienst

De kinderen van groep 7 hebben een prachtige herdenkingsdienst geleid. Vanaf begin tot eind hebben zij dit zelf geregisseerd en aangekleed.

[groep 8b] Druk in de wereldsteden

We zitten druk in de wereldsteden. We hebben feitjes en overeenkomsten ontdekt. Inmiddels hebben de kinderen een plattegrond van hun eigen stad ontworpen en een naam bedacht. Op ontdekking over de vlaggen, en dan vooral de Nederlandse vlag. Waarom deze kleuren?