Code oranje!

Oei, gisteren was het code oranje! De kinderen komen dezer dagen vol verhalen binnen.

Wat leren we veel over het weer. Gisteren wilde ik starten met het onderwerp 'regen', maar toen kwam storm Corrie tussendoor gewaaid! We hebben het dus even over een andere boeg gegooid. Dus snel vliegers gemaakt van plastic tasjes, en hup, naar buiten! We keken het jeugdjournaal en zagen de gevolgen van de storm op verschilende plekken in Nederland. We leerden wat een windvaan is en hebben er één opgehangen op het schoolplein. 

Daarnaast doen 2 kinderen elke dag een weeronderzoekje waarbij ze onderzoeken wat de temperatuur buiten is, of er neerslag is, hoe hard het waait en hoe de lucht eruit ziet. Hun bevindingen mogen ze aan het eind van de dag presenteren in de afsluitende kring. Gisteren hebben M. en F. dat gedaan, vandaag was de beurt aan H. en J. 

Vandaag hebben we ook gelezen over windkracht, bij 0 is er geen wind en bij 8 waai je zelf weg, en alles daartussen natuurlijk. Ook keken we naar de kaart van Nederland met daarop de windkracht.

Vandaag hebben we ook nog een regenmeter geïnstalleerd, hopelijk boeken we succes vannacht!

Groetjes juf Nienke,
Groep 1/2B

Ander nieuws

[groep 5] Hoera Vincent & Kelly! Een heuse Werkschuit bruiloft!

Afgelopen week waren de kinderen van groep 5, letterlijk en figuurlijk, getuige van een heuse bruiloft! Hun eigen meester Vincent was een dag eerder in het huwelijksbootje gestapt met zijn eigen Kelly. Op school vond een misschien wel minstens net zo bijzondere dag plaats, sowieso voor kinderen!

[groep 4] Weggeven, verkopen, weggooien en recyclen: aan de slag met het nieuwe thema!

Juf Susan had een 'cakepopbakmachine' meegenomen en vertelde dat ze dit ooit heel leuk vond. Maar nu gebruikte ze het nauwelijks nog en nam het eigenlijk teveel ruimte in beslag in de keuken. Dit leverde direct allerlei gespreksonderwerpen op.

[groep 7] Gestart in de natuur!

Maandagmiddag zijn we samen op onze fietsen gesprongen en naar het prachtige Elswout gegaan, klaar om ons nieuwe bovenbouw thema te verkennen.

[groep 1/2] In het nieuwe thema bij de kleuters varen we met Woeste Willem mee!

Op vrijdagochtend komt juf Laila te laat. Haar dagelijkse ochtend strandwandeling loopt uit. Gelukkig weet ze de school toch te bereiken, nog wild van het strand en de woeste zee. Laarzen gevuld met zand, natte sokken en wilde haren. Maar waarom duurde de strandwandeling langer dan normaal..?