Knutselen in de bouw

Dinsdag kwamen de kinderen vol enthousiasme weer op school. Ze zaten vol verhalen en wilden dit met elkaar delen. Daar hebben we ruim de tijd voor genomen.

Ook ik had uiteraard mijn verhaal. Ik was zo druk geweest dat ik niet meer de kapper kon.. Balen, want mijn haar zat écht niet meer. Dat werd bevestigd door verschillende collega's die even de klas binnen kwamen.

De oplossing werd 'raar met je haar dag'. Dan zou mijn kapsel niet zo opvallen. Ook hadden de kinderen tips voor me. Deze varieerden zelf je haar knippen voor de spiegel, tot een staart indoen want dan zie je het niet meer.

Op donderdag had ik wat tips uitgeprobeerd, maar helaas nog niet tevreden.. gelukkig had juf Marja een vriendin die kapster was en wel even tijd had. Zo werd ik in de klas geknipt. We zagen en hoorden de stappen die de kapper neemt bij het knippen.

Daarna hebben we in boeken gesnuffeld en opgeschreven wat we nodig hebben om in de klas onze eigen kapsalon op te starten.

Op vrijdag hebben we verschillende materialen bekeken en getest. Ook maakten we een begin met het inrichten van de hoek.

Het thema de kapper is hiermee gestart, de kinderen staan 'aan' en zijn nieuwsgierig. Ook zijn de eerste onderzoeksvragen al naar boven gekomen. Wat zijn de verschillen tussen een gewone schaar en een kappersschaar? Hoe groeit je haar? Hoe verft de kapper haar?

Ook kregen de kinderen deze week een nieuwe plek in een nieuw groepje. Er was een hele fijne dynamiek in de groep. Jullie kinderen zijn aardig, geïnteresseerd en echt behulpzaam. Een enorm leuke groep zo samen:).

Ander nieuws

Ruim €10.000 met sponsorloop voor Oekraïne

De vrijdag voor de meivakantie begon de dag met een feestelijk ontbijt in het kader van de Koningspelen. Na het samen zingen van het themalied vertrokken de kinderen naar het Ripperda terrein voor de sponsorloop voor Oekraïne. Wat een inzet!

[groep 1/2B] Wij gaan kamperen!

Deze week was het zo ver: we openden het nieuwe thema. Juf Nienke had op Koningsdag een tent gekocht zodat ze binnenkort een keertje kon gaan kamperen, maar wist niet hoe hij in elkaar moest. Konden de kinderen misschien helpen? Dit lieten ze zich geen twee keer zeggen. Iedereen hielp en de tent stond al snel in elkaar.

[Groep 7] Herdenkingsdienst

De kinderen van groep 7 hebben een prachtige herdenkingsdienst geleid. Vanaf begin tot eind hebben zij dit zelf geregisseerd en aangekleed.

[groep 8b] Druk in de wereldsteden

We zitten druk in de wereldsteden. We hebben feitjes en overeenkomsten ontdekt. Inmiddels hebben de kinderen een plattegrond van hun eigen stad ontworpen en een naam bedacht. Op ontdekking over de vlaggen, en dan vooral de Nederlandse vlag. Waarom deze kleuren?