Knutselen in de bouw

Dinsdag kwamen de kinderen vol enthousiasme weer op school. Ze zaten vol verhalen en wilden dit met elkaar delen. Daar hebben we ruim de tijd voor genomen.

Ook ik had uiteraard mijn verhaal. Ik was zo druk geweest dat ik niet meer de kapper kon.. Balen, want mijn haar zat ├ęcht niet meer. Dat werd bevestigd door verschillende collega's die even de klas binnen kwamen.

De oplossing werd 'raar met je haar dag'. Dan zou mijn kapsel niet zo opvallen. Ook hadden de kinderen tips voor me. Deze varieerden zelf je haar knippen voor de spiegel, tot een staart indoen want dan zie je het niet meer.

Op donderdag had ik wat tips uitgeprobeerd, maar helaas nog niet tevreden.. gelukkig had juf Marja een vriendin die kapster was en wel even tijd had. Zo werd ik in de klas geknipt. We zagen en hoorden de stappen die de kapper neemt bij het knippen.

Daarna hebben we in boeken gesnuffeld en opgeschreven wat we nodig hebben om in de klas onze eigen kapsalon op te starten.

Op vrijdag hebben we verschillende materialen bekeken en getest. Ook maakten we een begin met het inrichten van de hoek.

Het thema de kapper is hiermee gestart, de kinderen staan 'aan' en zijn nieuwsgierig. Ook zijn de eerste onderzoeksvragen al naar boven gekomen. Wat zijn de verschillen tussen een gewone schaar en een kappersschaar? Hoe groeit je haar? Hoe verft de kapper haar?

Ook kregen de kinderen deze week een nieuwe plek in een nieuw groepje. Er was een hele fijne dynamiek in de groep. Jullie kinderen zijn aardig, geïnteresseerd en echt behulpzaam. Een enorm leuke groep zo samen:).

Ander nieuws

[groep 4] Goede gesprekken

We starten de dag met stillezen. De kinderen kiezen hiervoor een boek uit de schoolbibliotheek, passend bij hun niveau. Om boeken te promoten en kinderen gemotiveerde lezers te maken krijgen ze regelmatig vooraf een opdracht.

[groep 1/2A] Sinterklaas is in het land, en dat is te merken

Sinterklaas is in het land, en dat is te merken... Wat een enthousiasme, nieuwsgierigheid en verwachting vult ons hart en hoofd.

[groep 3] Op ontdekking

Deze week gingen we op ontdekking. Op ontdekking in boeken over de kapper, op ontdekking naar de materialen die horen bij een kapsalon en op ontdekking naar zelf de rol van kapper of klant aannemen.