Het is de kunst iets te verzinnen, wat nog niemand heeft verzonnen

We kregen vorige week al meerdere malen de vraag 'Wat is het nieuwe thema, juf?' Middels een aantal activiteiten (rondom kleuren en vormen) hadden we al een beetje laten doorschemeren welke kant we op zouden gaan. Afgelopen maandag is het thema voor alle leerlingen in de gymzaal geopend. We deden voor de kinderen een show, genaamd 'So you think you are....een kunstenaar!'.

Niemand minder dan Vincent van Gogh, Piet Mondriaan, Mozart en Rodin kwamen hun kunsten vertonen. De jury was streng en vond niet alles even geslaagd. Ook kwam er een zeer verlegen meisje, genaamd 'Floor' meedoen. Zij bracht haar eigen kunstwerk mee: een kleine stip op een groot vel. De jury ging hierbij compleet uit zijn dak en Floor won de wedstrijd! (Het idee voor Floor is ontleend aan het prentenboek 'De stip' en gaat over een meisje dat vindt dat ze niet kan tekenen, totdat haar tekenjuf haar stippen begint te exposeren).

Ander nieuws

[groep 5] Hoera Vincent & Kelly! Een heuse Werkschuit bruiloft!

Afgelopen week waren de kinderen van groep 5, letterlijk en figuurlijk, getuige van een heuse bruiloft! Hun eigen meester Vincent was een dag eerder in het huwelijksbootje gestapt met zijn eigen Kelly. Op school vond een misschien wel minstens net zo bijzondere dag plaats, sowieso voor kinderen!

[groep 4] Weggeven, verkopen, weggooien en recyclen: aan de slag met het nieuwe thema!

Juf Susan had een 'cakepopbakmachine' meegenomen en vertelde dat ze dit ooit heel leuk vond. Maar nu gebruikte ze het nauwelijks nog en nam het eigenlijk teveel ruimte in beslag in de keuken. Dit leverde direct allerlei gespreksonderwerpen op.

[groep 7] Gestart in de natuur!

Maandagmiddag zijn we samen op onze fietsen gesprongen en naar het prachtige Elswout gegaan, klaar om ons nieuwe bovenbouw thema te verkennen.

[groep 1/2] In het nieuwe thema bij de kleuters varen we met Woeste Willem mee!

Op vrijdagochtend komt juf Laila te laat. Haar dagelijkse ochtend strandwandeling loopt uit. Gelukkig weet ze de school toch te bereiken, nog wild van het strand en de woeste zee. Laarzen gevuld met zand, natte sokken en wilde haren. Maar waarom duurde de strandwandeling langer dan normaal..?