[Groep 7] Herdenkingsdienst

Het begon met een idee en door te onderzoeken naar wat er allemaal bij komt kijken, was iedereen enthousiast om dit zelf te organiseren. Door de verschillende rollen die er waren, heeft iedereen zijn eigen talenten kunnen inzetten. Zo verdeelde de klas zich in teams, maar deze werkte nauw samen om ook samen tot een eind resultaat te komen.

Dat resultaat, de herdenkingsdienst van deze middag, was echt bijzonder en wat fijn dat zo veel ouders en andere familieleden hierbij aanwezig konden en wilden zijn.

Denise Boelsma



Denise Boelsma: "We werken in ons onderwijs toe naar de combinatie met de echte wereld. Nu was de opzet om zelf een herdenkingscomité te vormen. Ze hebben de herdenking van a tot z helemaal zelf opgezet: Wat heb je nodig? Ze hebben gekeken naar een uitzending van de 4-mei-herdenking van vorig jaar. Wie zijn er en wat doen ze? Ze hebben zelf hun rollen aangegeven. Dit zou ik kunnen doen. Dit is mijn talent. Daaruit is deze herdenkingsdienst gekomen. Je merkt aan bijvoorbeeld de gedichten die ze hebben geschreven dat ze erg betrokken zijn bij het onderwerp. Emi en Silke hebben allebei een gedicht geschreven en voorgedragen. Met een belangrijke boodschap: Verlies echt niet de moed, want dat is niet goed.”

Ander nieuws

[groep 6] Spelen op duizend manieren

Wat hebben we weer een fijn thema! We ontdekken dat spellen prachtige manieren zijn om het leven te oefenen. In sommige spellen kun je een leider zijn, of je fanatisme kwijt, of juist laten gaan, in andere spellen mag je ongegeneerd flauwe grappen maken, in andere spellen leer je ultiem samenwerken.

[groep 4] Een zee aan creativiteit

Om te leren hoe je een zee schildert, zijn we vanmiddag gestart met kunstbeschouwing. Aan de hand van verschillende schilderijen stonden we stil bij vragen als 'welk weer is het op dit schilderij?'

[groep 1] Thema: ik ga naar de kapper

In de klas werd juf Susan geknipt door een echte kapster en de kinderen mochten vragen stellen. Er werd een hoop geleerd. Wist je dat de kapper altijd het haar in vakjes verdeelt voordat hij of zij gaat knippen?

[groep 4] Spectaculaire gastles over een kraanschip

Vanochtend was Pieter, de vader van Merel, als gast in de klas. Hij bereidt werk voor dat door een enorm kraanschip wordt uitgevoerd. Daar waren de kinderen heel benieuwd naar!