[Groep 7] Herdenkingsdienst

Het begon met een idee en door te onderzoeken naar wat er allemaal bij komt kijken, was iedereen enthousiast om dit zelf te organiseren. Door de verschillende rollen die er waren, heeft iedereen zijn eigen talenten kunnen inzetten. Zo verdeelde de klas zich in teams, maar deze werkte nauw samen om ook samen tot een eind resultaat te komen.

Dat resultaat, de herdenkingsdienst van deze middag, was echt bijzonder en wat fijn dat zo veel ouders en andere familieleden hierbij aanwezig konden en wilden zijn.

Denise Boelsma



Denise Boelsma: "We werken in ons onderwijs toe naar de combinatie met de echte wereld. Nu was de opzet om zelf een herdenkingscomité te vormen. Ze hebben de herdenking van a tot z helemaal zelf opgezet: Wat heb je nodig? Ze hebben gekeken naar een uitzending van de 4-mei-herdenking van vorig jaar. Wie zijn er en wat doen ze? Ze hebben zelf hun rollen aangegeven. Dit zou ik kunnen doen. Dit is mijn talent. Daaruit is deze herdenkingsdienst gekomen. Je merkt aan bijvoorbeeld de gedichten die ze hebben geschreven dat ze erg betrokken zijn bij het onderwerp. Emi en Silke hebben allebei een gedicht geschreven en voorgedragen. Met een belangrijke boodschap: Verlies echt niet de moed, want dat is niet goed.”

Ander nieuws

[groep 1/2] Speuren in de duinen!

Wat hadden we een fijne ochtend in de duinen. Het weer was heerlijk herfstig en de sfeer zat er goed in. Konijnen hebben we helaas niet gespot, maar aan de inzet kon dat absoluut niet liggen. Kijk maar wat voor een fantastische speurders er in groep 1/2b zitten!

[groep 1-2-3-8] Sportdag op z'n Werkschuits

Vandaag was er een sportdag georganiseerd door de vakleerkracht gym voor de groepen 1 t/m 3. De groepjes en spelletjes werden begeleid door kinderen uit groep 8. Al ver voor de afgesproken tijd kwamen de eerste groep achters om te helpen met het klaarzetten van de spelletjes op het veld.

[groep 4] Start van het schooljaar

We zijn fijn gestart met elkaar! Heel vertrouwd en vooral heel gezellig. We hebben al een staart gemaakt met ons thema, door te praten met elkaar over de gebouwde hutten. Ook hebben we er al over geschreven. Er kwamen al verschillende vragen met boven: Wanneer is iets natuur? Hoe bouw je de stevigste hut? Hoe maak je een hut waterdicht, zodat je er in kunt slapen?

Schoolkamp groep 8: een verslag van Quint!

Groep 8 van onze school De Werkschuit ging op schoolkamp en alle kinderen schreven daar een verslag over. Zoals Quint: "We werden we uitgezwaaid door school en ouders. We gingen twee rondjes om de school. "