[Groep 7] Herdenkingsdienst

Het begon met een idee en door te onderzoeken naar wat er allemaal bij komt kijken, was iedereen enthousiast om dit zelf te organiseren. Door de verschillende rollen die er waren, heeft iedereen zijn eigen talenten kunnen inzetten. Zo verdeelde de klas zich in teams, maar deze werkte nauw samen om ook samen tot een eind resultaat te komen.

Dat resultaat, de herdenkingsdienst van deze middag, was echt bijzonder en wat fijn dat zo veel ouders en andere familieleden hierbij aanwezig konden en wilden zijn.

Denise Boelsma



Denise Boelsma: "We werken in ons onderwijs toe naar de combinatie met de echte wereld. Nu was de opzet om zelf een herdenkingscomité te vormen. Ze hebben de herdenking van a tot z helemaal zelf opgezet: Wat heb je nodig? Ze hebben gekeken naar een uitzending van de 4-mei-herdenking van vorig jaar. Wie zijn er en wat doen ze? Ze hebben zelf hun rollen aangegeven. Dit zou ik kunnen doen. Dit is mijn talent. Daaruit is deze herdenkingsdienst gekomen. Je merkt aan bijvoorbeeld de gedichten die ze hebben geschreven dat ze erg betrokken zijn bij het onderwerp. Emi en Silke hebben allebei een gedicht geschreven en voorgedragen. Met een belangrijke boodschap: Verlies echt niet de moed, want dat is niet goed.”

Ander nieuws

Ruim €10.000 met sponsorloop voor Oekraïne

De vrijdag voor de meivakantie begon de dag met een feestelijk ontbijt in het kader van de Koningspelen. Na het samen zingen van het themalied vertrokken de kinderen naar het Ripperda terrein voor de sponsorloop voor Oekraïne. Wat een inzet!

[groep 1/2B] Wij gaan kamperen!

Deze week was het zo ver: we openden het nieuwe thema. Juf Nienke had op Koningsdag een tent gekocht zodat ze binnenkort een keertje kon gaan kamperen, maar wist niet hoe hij in elkaar moest. Konden de kinderen misschien helpen? Dit lieten ze zich geen twee keer zeggen. Iedereen hielp en de tent stond al snel in elkaar.

[groep 8b] Druk in de wereldsteden

We zitten druk in de wereldsteden. We hebben feitjes en overeenkomsten ontdekt. Inmiddels hebben de kinderen een plattegrond van hun eigen stad ontworpen en een naam bedacht. Op ontdekking over de vlaggen, en dan vooral de Nederlandse vlag. Waarom deze kleuren?