Samen een brood bakken

De vorige keer dat juf een brood probeerde te bakken was dit mislukt. Tot groot verdriet! Het smaakte naar rauwe pannenkoek, dat willen we niet. Een oplossing was het volgen van een recept. En... Tada!

Met een beetje hulp van de broodbakmachine en het recept 'het lekkerste wit brood van de bakker' is het ons gelukt om een echt brood te maken. Wat hadden we allemaal nodig? Dat kunnen de kinderen van groep 1/2b je vast haarfijn uitleggen. Toen de machine eenmaal aan stond mochten we het brood niet storen, de gist moest zijn werk doen. Wat doet de gist ook alweer? Het brood wordt groter en groter! En het begint steeds lekkerder te ruiken in de klas. Tussendoor mochten we een keertje spieken, maar het brood leek weer op die rauwe pannenkoek van eerst. Komt het wel goed?

Na vier (!) uur wachten was het eindelijk zover, de machine piepte. De hulpjes hielpen met het presenteren van het brood. En toen? Proeven maar!

Dat was echt smullen.

Laila Miedema
Groep 1/2b

Ander nieuws

[groep 6] Cultuur en klotsende oksels

Een introductie op de tekst 'het begin van kleding', belicht een deel van onze Christelijke cultuur. Waarin Adam en Eva als scheppingen van God zich bedekken uit schaamte. Op mijn vraag waarom ze dat zouden doen komen er verschillende ideeën: "Wat je ook ziet, niet m'n piep" en "Ik loop hier niet op het naaktstrand", "Het is camouflage" Maar ook: "Waar moet je je nou voor schamen?"

[groep 3] Leert programmeren!

"Dit is Blue Bot, een robot die precies doet wat jij zegt." De kinderen komen onmiddellijk om de tafel staan waar een mat ligt met vakken waarop het alfabet staat afgebeeld. We bekijken met elkaar de knoppen.

[groep 6] Bouwen in de toekomst!

Gisteren hebben we de tentoonstelling ‘Bouwen in de toekomst’ gehad en daarmee ons architectuur thema afgerond. Het was gezellig druk met het bezoek van ouders en leerlingen uit groep 7.