Wij werken in de theaterwerkplaats

De rol van de regisseur, licht en geluid, decor, kostuum en zelfs de grime wordt al uitgeprobeerd.

Elke lange dag is er in de klas om 14.30uur een voorstelling te zien.
Het publiek is super betrokken. De spelers krijgen een groot applaus en er worden tops en tips gegeven. De voorstelling wordt gefilmd en de volgende dag door de kinderen bekeken zodat ze er een verslag over kunnen schrijven. We spelen nu wie, wat en waar en zijn begonnen met pantomime waar we nu tekst aan toevoegen. Vandaag hebben ze in 2-tallen onderzocht wat de "waar" kan zijn en geoefend in het spel alleen en samen.

We hebben een deel van het echte podium de klas in gesjouwd zodat we er nog meer plezier in krijgen. Hoe leuk om nu, binnen de veiligheid van je eigen groep te mogen oefenen in optreden. Ze hebben vandaag allemaal op het podium gestaan!

Hidde nam vandaag poppenkastpoppen van zijn oma mee. Super mooie oude poppen die je met een touwtje ook nog kan laten praten. Daar gaan we volgende week verder mee spelen.



Ander nieuws

Sinterklaas op De Werkschuit

Wat hebben we vandaag genoten van de komst van Sinterklaas! Dit jaar met een geleende camper van een van onze gezinnen. Door de mist was het even spannend of Sint de weg wel kon vinden en of de kadootjes wel op tijd zouden zijn. Gelukkig kwam het helemaal goed en kwam Sint aan met drie nieuwe pieten. Met alle kinderen hebben we Sint buiten ontvangen. Daarna was er voor Sint een voorstelling in de gymzaal met groep 1 t/m 4 en werd er in groep 5 t/m 8 een quiz, spel of muziekoptreden verzorgd. Er waren prachtige surprises gemaakt, met handgeschreven gedichten. Echt een leuke traditie. Wat fijn dat de kinderen hier zo hun best op doen. Het was een ontzettend gezellige dag. We hopen dat Sinterklaas een fijne verjaardag heeft gehad. Tot volgend jaar, Sinterklaas!

Sint

[Groep 2/3A] Op bezoek in de schoenenwinkel

Maandag brachten we met groep 2/3A een leerzaam bezoek aan schoenenwinkel Van Haren, als onderdeel van het huidige onderbouw thema 'de schoenenwinkel'. De kinderen hebben heerlijk kunnen rondkijken: welke schoen is het grootst? Welke schoen vind jij mooi? Welke schoen zou jij niet willen dragen? Hoe staan de schoenen in de winkel opgesteld? Je ziet 1 schoen, waar is die andere? Hoeveel kosten de schoenen? Hoe ziet het magazijn eruit? Welke maat heb jij en hoe kun je dit meten? Echt een kijkje in de dagelijkse praktijk.

[Groep 1/2a] Passen en meten

De Sint wil graag nieuwe schoenen bij zijn nieuwe pak. Maat 42 heeft hij. We bekijken onze eigen schoenmaat en zo weten we ook welke schoen wel of niet past. Schoenen worden in schoenendozen gedaan. Soms past het en soms niet. Ze zijn druk met passen en meten en de begrippen groot, groter, te klein, te breed en smal vliegen juf om haar oren.

[Groep 5] De magie van licht

Licht is weer een dankbaar thema! Tijdens de donkere maanden kunnen we heerlijk experimenteren en verwonderen. Vorige week deden we proefjes met lichtval, gebruikten we glas als een prisma en kregen we prachtige patronen cadeau!